Klagomål och synpunkter
Om du har synpunkter eller klagomål på vår verksamhet uppmuntrar vi dig att i första hand ta upp frågan direkt med den det berör. Om detta inte löser problemet, kan du vända dig till verksamhetsansvarig. Om du föredrar att inte ta upp frågan direkt med den berörda personen, kan du alltid kontakta ansvarig person i ledningen.
Om problemet kvarstår, vänligen följ stegen nedan:
Första steget: Ta kontakt med den som det gäller.
Andra steget: Om du inte är nöjd, kontakta rektor, Gunilla Persson.
Tredje steget: Om du fortfarande inte är nöjd, kan du kontakta styrelsens ordförande, Henric Appelkvist.
Fjärde steget: Om problemet inte löses genom de tidigare stegen, kan du kontakta Skolinspektionen via deras hemsida: Skolinspektionen – Missförhållanden i skolan.
Tidsram och dokumentation
Inom 14 dagar från det att ett klagomål inkommit ska du som klagande få information om vad som händer med ditt ärende. Om du fortfarande inte är nöjd med hur ärendet har hanterats, kan klagomålet eskaleras vidare. Alla inkomna klagomål dokumenteras och redovisas för skolans styrelse.
Vi välkomnar dina synpunkter och klagomål och ser dem som en viktig del i vårt ständiga förbättringsarbete.